søndag 7. juni 2009

What to do..

Jeg skal jo et år til USA nå snart, men jeg tenker jo også en del over hva jeg har tenkt å gjøre etter dette året. Selv om jeg også vet at jeg bare må leve i nuet! Jeg tar jo bare ett år om gangen, men så er det å planlegge, søke på skoleplass og finne et sted å bo når jeg er tilbake. Tanker, tanker og atter tanker! Men for what? Man kan jo egentlig ikke planlegge noe, da en vet aldri hva som skjer, ikke engang om ett minutt. Livet er uforutsigbart. Og kanskje det er like greit?
Men uansett... Har jo tenkt lenge at jeg vil begynne på universitet, NTNU, i Trondheim når jeg kommer tilbake og studere noe innen samfunn, språk og kultur. Men, nå har jeg begynt å tenke i andre baner. Det er en i klassa mi som skal gå ett år på høyskole, nærmere sagt Vestoppland Folkehøgskole, og gå ei linje kalt Haikido. Haikido er, for de som ikke vet det, en form for kampsport. Jeg er selv svært fascinert av kampsport og østlig kultur, så dette hørtes svært interessant ut. Denne skolen fokuserer på individet og individets muligheter til selvutvikling, gjerne på et åndelig plan, noe som høres perfekt ut for meg. Derfor har jeg sjekket ut hjemmesiden deres, og det falt godt i min smak. Fag som Haikido og Martial arts & Zen høres som skreddersydd ut for meg. Så, kanskje jeg tar meg ett år på folkehøgskole før universitet?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar