lørdag 25. juli 2009

First days at work..


I dag var det min aller første dag på jobb alene (altså som ferdig trenet). Det gikk i grunn ganske bra, utenom det faktum at jeg måtte åpne Dispatch-posisjonen (maskinen man står ved når folk skal opp i båtene i riden). Jeg fikk heldigvis hjelp siden det var min første gang, men det var jammen meg mer enn nok å passe på. Hele 4 check-list-ark ! Men det gikk da til slutt. Litt senere på dagen fikk jeg posisjon i tårnet (vi har ulike poster inne i Maelstrom), som er selve hovedstasjonen i attraksjonen. Dette er en grei stilling (da man faktisk få sitte på en stol !), men har egentlig det største ansvaret. Her følger man med på video-monitorer, trykker emergency-knapper (om man må) og følger med på båtene. Litt skummelt ! Og i dag fikk jeg faktisk en emergency-call (knappene begynte å blinke og jeg måtte trykk her og der og skrive ned hva som hadde skjedd osv.) Meen, da og fikk jeg litt hjelp, så ting gikk greit. Ellers skjedde ikke et stort annet på jobben i dag. Jeg sto også outdoor greeter idag (kjører bort barnevogner for det meste) noe som var en het opplevelse. Fy f det var varmt! Og tenk i tillegg til det å gå i bunad. Not good. Men, heldivis, jeg var bare 6 timer på jobb i dag, så dagen gikk greit. I morgen er det på'n igjen og skal jobbe 2 timer ekstra. I går hadde jeg fri (yeeey) og tilbrakte dagen i Hollywood studios og EPCOT (hvor jeg jobber) med noen arbeidskollegaer og venner av dem. Det var trivelig ! På slutten av dagen fikk vi se fyrverkeriet, noe som var spektakulært:) Nå har jeg ikke fri igjen før neste fredag og lørdag. Lookin' forward to it !
For now...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar