torsdag 16. juli 2009

Florida !

Jeg har nå vært i Florida, Orlando i 3 dager. Det første jeg har å si er at det er veeeeldig varmt! Tro meg. Det er som å sitte i en badstue når man går ut. Heldigvis er det air condition i både busser og hus. Men det har seriøst føltes ut som om jeg skulle besvime noen ganger, det er helt ekstremt. Så da er jeg veldig spent på åssen det vil gå når jeg skal gå i en heldekkende bunad!:S Men jeg tar ikke sorgene på forskudd. Så, jeg tok jo flyet fra Trondheim-Amsterdam, så fra Amsterdam-New York (JFK), hvor jeg måtte vente i hele 12 timer vel og merke. Da jeg kom på flyplassen var klokka 20, noe som tilsvarer 02 på natta i Norge. Denne kvelden startet ikke bra i det hele tatt. Jeg hadde ikke noe drikke, følte meg dehydrert, var skrubbsulten, svett og stuptrøtt. Og i tillegg hadde jeg med meg ekstremt tung bagasje! Henda mine var fulle av blemmer og brann. Gjett om jeg var i godt humør! Så måtte jeg komme meg fra terminal 4 til terminal 3 (og flyplassen er ekstremt stor og ukoslig). Måtte ta flytog ( 5min) og så heiser opp og ned. Heldigvis sendte universet meg litt hjelp. En amerikaner kom bort og hjalp meg med den tyngste baggen, og da jeg kom frem til terminal 3, hvor jeg måtte vente i 12 timer, fant en vakt en vogn til meg for å ha bagasjen min på. Som sent fra himmelen! Så da gikk ting litt bedre ihvertfall.

Så måtte jeg sove litt på flyplassen. Uheldigvis måtte jeg sitte på en stol som var like ved to utganger/innganger som i tillegg var åpne, så det var jo iskaldt. Jeg måtte også sitte i en merkelig stilling for å prøve å hvile hodet på bagasjen. Så alt i alt, denne dagen var ikke av den gode sorten og jeg mistet litt motivasjon. Men, da jeg endelig fikk tatt flyet til Orlando, føltes ting litt bedre ihvertfall. Å komme ut av flyplassen var litt pussig. Jeg ble jo møtt av en vegg av varme, sol og palmer. Det var passe uvant! Så tok jeg taxi til Vista Way Welcome Center, hvor jeg fikk en sånn velkomst-pakke og ble kjørt til leiligheten. Da jeg endelig kom meg opp i leiligheten, som lå innerst inne i det ene "borettslaget", Patterson Court, i tredje etasje gikk jeg rett i dusjen. Etterhvert kom to av my roomates, to jenter fra Canada. Og i løpet av natta kom min norske roomate, så det var veldig ålreit. Det er veldig greit å ha noen å snakke norsk med, noen man kan dele sin egen kultur med. Jeg merker nå hvor mye jeg savner Norge, og setter mer pris på hjemlandet mitt.

Samme dagen da jeg kom hit, dro jeg og noen fra Canada (inkludert roomaten min) til Wal-Mart med bussen. Det var huuuuge! Som om Maxi og Sparkjøp var slått sammen. Det ble en del shopping, så vi måtte ta taxi tilbake til leilighetene. Uheldigvis, er det ikke lov for taxiene å kjøre forbi sikkerhets-kontrollen, så vi måtte gå hele veien fra sikkerhetskontrollen og bort til leilighetene. Og det var laaangt! Og tungt på grunn av varmen:S Meen.. Det er ihvertfall utrolig fint rundt her. Skikkelig villa-strøk med basseng, palmer, treningsrom, privat strand og tennisbaner. Jeg ble veldig imponert ! I går var vi enda en tur på Wal-Mart og brukte en god del timer på informasjon og opplærings-seminaret. I dag er det enda litt opplæring/papirmølle-opplegg, og så er det fri fra kl 3 og utover! :) Kankje det blir kino?

For now..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar